Fransen Gerrits

Fransen Gerrits maakt sinds 2017 gebruik van het door Rovecom OpMaat gebouwde en op maat ingerichte klantportaal. Wij vroegen Joris Teuwen, financieel directeur, naar zijn ervaringen met het klantportaal en naar de samenwerking met Rovecom OpMaat.

Wave Wave Wave

“Op het moment dat we bij Fransen Gerrits speelden met het idee intern opgeslagen gegevens te willen ontsluiten naar derden, zijn wij met Rovecom gaan praten. Rovecom had ons al eens laten weten daar ervaring mee te hebben. Onze wensen en behoeften bleken wat breder en uitgebreider dan wat er initieel bedacht was door Rovecom, maar wij waren ervan overtuigd dat Rovecom aan onze wensen kon voldoen.

Van wens naar idee tot oplossing

Vanaf de eerste gesprekken verliep de samenwerking heel prettig. Ons idee: een database, voorzien van klantinformatie, die wij ontsluiten naar Rovecom, met informatie die wij willen delen met derden. De klant haalt deze gegevens vervolgens op door in te loggen op het portaal of door een koppeling met het portaal te realiseren. De oplossing die Rovecom vervolgens heeft gemaakt, kwam na de eerste oplevering al heel dicht bij onze wens. Daar ben ik heel enthousiast over, dat ging echt heel goed.

Advies op maat

Inmiddels is het klantportaal uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsstrategie. Wij hebben de overtuiging dat wij de klanten succesvol kunnen laten zijn met ons voer en advies. Het klantportaal is een middel om dat advies op de juiste manier en op maat aan te bieden. Met de uitbreidingen Melkveeviewer en Vleesvarkensviewer geeft het klantportaal inzicht in wat er bij de klant speelt. Analyses van de opbrengst worden gecombineerd met onze voerleveringen en laten zien wat het effect is van het voer dat wij leveren. Dat is echt baanbrekend. Klanten kunnen ook zelf bijsturen op basis van die analyses. Het dashboard van het klantportaal laat zien welke klant aandacht nodig heeft, wat weer een trigger is voor onze buitendienst. Natuurlijk kunnen onze klanten ook gewoon 24/7 snel en eenvoudig het juiste voer voor de juiste silo bestellen via het klantportaal.

Partnership

Tijdens het gehele traject, en nog steeds, hebben wij veel inspraak gehad. Je hebt zelf ideeën, maar we hebben ook veel geluisterd naar de kritische opmerkingen van Rovecom. Dan heb je een partnership waarmee je iets bereikt. Essentieel voor het slagen van het klantportaal was ook dat de mensen van Rovecom de taal van de doelgroep spreken. Zij snappen wat onze boeren denken en kunnen daarom ook op dat niveau ontwikkelen en bijsturen. Rovecom is een professionele automatiseerder met grote kennis van de agrarische sector. Deze combi maakt van Rovecom een unicum in de automatiseringswereld.”

Lees meer over het klantportaal